Jak inaczej namówić do usługi lub towaru aniżeli przekonując możliwego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
Agencja kaizen media
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz również pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, skutkiem tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Współcześnie reklamą interaktywną równie prawidłowo można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca mógł osobiście opracować swój osobisty smak deseru, integrując pojedyncze jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była skuteczna musi nie jedynie wiązać mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby konsument, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, ale cały szereg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on słuszny technicznie oraz prosty.